piątek, 26 lipca 2013

LIBGDX - Klasa startowa i konfiguracja aplikacji.

package com.me.mygdxgame;
import android.os.Bundle;
import com.badlogic.gdx.backends.android.AndroidApplication;
import com.badlogic.gdx.backends.android.AndroidApplicationConfiguration;
public class MainActivity extends AndroidApplication {
    @Override
    public void onCreate(Bundle savedInstanceState) {
        super.onCreate(savedInstanceState);
        
        AndroidApplicationConfiguration cfg = new AndroidApplicationConfiguration();
        cfg.useGL20 = false;
        
        initialize(new MyGdxGame(), cfg);
    }
}

Klasa startowa (dla aplikacji tworzonej dla systemu Android) dziedziczy z klasy AndroidApplication (która z kolei dziedziczy z klasy Activity).
Podczas uruchamiania aplikacji tworzona jest instancja konfiguracji (AndroidApplicationConfiguration). Następnie wywoływana jest metoda AndroidApplication.initialize(), do której jako parametry przekazywany jest obiekt ApplicationListener(MyGdxGame) oraz utworzona konfiguracja.

Mimo, że aplikacje w systemie Android mogą składać się z wielu aktywności, tworząc grę 'Libgdx' należy tworzyć tylko jedną aktywność. Kolejne ekrany są kreowane za pomocą mechanizmów Libgdx a nie jako oddzielne aktywności. Przyczyną tego rozwiązania jest prosta - tworzenie nowej aktywności implikuje utworzenie nowego kontekstu OpenGL co jest czasochłonne.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz