sobota, 27 lipca 2013

LIBGDX - Grafika - konfiguracja i odczytywanie parametrów.

OpenGL Context
Poniższy kod odpowiada za ustawienie rozmiarów pola widzenia oraz jego wyczyszczenie (wypełnienie jednolitym kolorem).

Gdx.gl20.glViewport( 0, 0, Gdx.graphics.getWidth(), Gdx.graphics.getHeight() );
Gdx.gl20.glClearColor( 0, 0, 0, 1 );
Gdx.gl20.glClear( GL20.GL_COLOR_BUFFER_BIT | GL20.GL_DEPTH_BUFFER_BIT );


Frame Time
Jedną z najczęściej wykorzystywanych metod klasy Graphics jest getDeltaTime(), która zwraca czas który upłynął od chwili wyrenderowania poprzedniej ramki.
Przykładowe użycie:
stage.act( Math.min( Gdx.graphics.getDeltaTime(), 1/30 ) );

Kolejną przydatną metodą jest getFramesPerSecond() - zwraca średnią ilość renderowanych ramek w ciągu sekundy. Najczęściej przydatna w celach diagnostycznych.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz